شهدای گمنام از خوزستان تا حرم امام راحل تشییع می شوند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرتیپ پاسدار داود غیاثی راد با اعلام این خبر افزود: پیكر این شهدای مطهر از سوم خرداد در خوزستان تشییع و چهاردهم این ماه همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) به تهران می رسد.

وی با بیان اینكه اخبار تكمیلی در این باره به زودی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اعلام می شود تاكید كرد كه این شهدا در قالب كاروان فرزندان روح اله در آغوش روح اله تشییع خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های پیش رو در بزرگداشت سی امین سالگردآزادسازی خرمشهر یادآور شد: بسیجیان، رزمندگان و پیشكسوتان نیروهای مسلح در روزجمعه به هدف بیعت دوباره با آرمان های والای شهیدان و امام راحل و مقام معظم رهبری در ارتفاعات شرقی تهران گرد هم می آیند.

غیاثی راد با اشاره به نامگذاری سال 91 به عنوان سال بزرگداشت زنان شهیده از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامی داشت مقام شهیده ناهید كرجو به عنوان نماد مقاومت دختران مسلمان ایرانی توضیح داد: در این مراسم كه از سوی ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر و تیپ آل محمد (ص) در بام تهران (ارتفاعات شمال شرق) و در جوار شریف شهدای گمنام عملیات بیت المقدس برگزار می شود از پیشكسوتان، خانواده های زنان شهیده و رزمندگان گمنام فاتح خرمشهر تجلیل به عمل می آید.

به گفته وی، حجت الاسلام پناهیان سخنران این مراسم بوده و پخش سرودهای دفاع مقدس، رزم نوازی رزم نوازان نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این مراسم است.

دبیر ستاد بزرگداشت سی امین سالگرد آزادسازی خرمشهر در ادامه از نكوداشت یاران و انصار رزمنده سرلشكر شهید محمد بروجردی فرمانده شهید قرارگاه حمزه سید الشهداء خبر داد و تاكید كرد كه این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء امشب در پادگان ولیعصر (عج) برپا می شود.

غیاثی راد با یادآوری اینكه شهید بروجردی را می توان فرمانده فرماندهان و از نخستین یاران حماسه ساز امام راحل در قبل و بعد از انقلاب دانست گفت: مجاهدت های این شهید در لبنان و هدایت تیم حفاظت از امام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بنیان گذاری سپاه پاسداران و رشادت های وی در كردستان و كرمانشاه از یاد نخواهد رفت.

وی در ادامه یادآور شد: در مراسم بزرگداشت شهید بروجردی، همرزمان این شهید از استان های كردستان و كرمانشاه به ویژه پیشمرگان مسلمان كرد و هیات رزمندگان اسلام غرب و شمال غرب به همراه فرماندهان عالی رتبه دوران دفاع مقدس به خاطره گویی می پردازند.

خرمشهر در سوم خردادماه سال 1361 در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس از تصاحب نیروهای بعثی عراق خارج و آزاد شد.

فراهنگ**1983**1590





:: برچسب‌ها: عروسی , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: